כשגילה יאיר שטרן הי"ד, מפקד הלח"י, שהושמט בכוונה אחד מהבתים של 'מעוז צור' – פרצה סערה… "אני לא יוצא מכאן עד שהבית הזה יוחזר!!!"
סיפור מדהים שסיפר ידידו יעקב אורנשטיין ז"ל:
"זוכר אני מקרה שבו דיבר יאיר בלשון חריפה מאוד. עסקתי אז בעריכת בטאון המחתרת, ששמו היה "במחתרת". בגיליון חנוכה תש"א החלטתי לפרסם בעמוד הראשון של הבטאון את "מעוז צור ישועתי". בפיוט זה יש שישה בתים, ומראשי התיבות של חמשת הבתים הראשונים מצטרף שמו של המחבר, מרדכי.
הבית השישי של הפיוט מתחיל במלים "חשוף זרוע קדשך", והח' שבראש הבית באה לסמן את המלה "חזק" – כך נהגו פייטנים קדמונים להוסיף את המלה "חזק" לשמם. אך בית שישי זה כמעט שאינו ידוע ואין נוהגים לשיר אותו בשעת הדלקת הנרות, החלטתי להשמיט מן ההעתקה בגיליון "מחתרת" את הבית השישי של השיר.
יאיר בא בערב לחדרי כדי לעבור על תוכן הביטאון. מיד הבחין בחסרונו של אותו בית, ושאל אותי מדוע חסר הבית השישי מן הטקסט.
היה לי רושם שהוא הניח כי לא ידעתי על קיומו של בית זה. טענתי כי החלטתי לפרסם את השיר לא מטעמים דתיים, אלא מטעמים לאומיים. לדעתי, אמרתי, יכול "מעוז צור" לשמש מעין המנון של כל תנועת מחתרת לאומית – לא כן הבית השישי המייחס את כל עניין הגאולה לקדוש-ברוך-הוא, והרי גישה זו היא הגישה הגלותית המנוגדת להשקפתנו האומרת במפורש כי עלינו מוטלת החובה לשחרר את המולדת מידי האויב ולא לסמוך על ניסים.
ואז פרצה סערה. מן היום שהכרתי את יאיר ידעתי שהוא בעל רגש דתי חם וחזק מאד, אם כי לא שמר מצוות עד לפרטי-פרטים, אבל לא העליתי בדעתי כמה חשובה בעיניו דת ישראל.
"דתו של העם היהודי", אמר בלהט, "אינה דת ככל הדתות. היא לא רק אמונה, אלא כלל תפיסתה של היהדות. אם אין דת אין יהדות, ואין אנו באים לגאול רק את עצמנו. מי שאינו מסוגל להבין את ערכה של הדת גם בשביל הלאומיות הישראלית, סופו לסטות מן הדרך, ואין להאמין בו!"
"צא וראה", הוסיף יאיר, "כל גיבורי האומה היו אנשים שהאמינו אמונה שלמה ותמימה בעזרתו של הקדוש-ברוך-הוא. זהו העם היהודי, וזה אופיו האמיתי!"
"איני יוצא מכאן עד שתוסיף גם את הבית השישי, ואני מקווה כי מהיום והלאה שוב לא יהיו בינינו ויכוחים בעניינים כאלה. והרי זו הסיבה שסירבתי לוותר על סעיף בית-המקדש ב"עיקרי התחיה", אם כי ידעתי שאנשים יפרשו בגללו מהתנועה", חתם את דבריו.